.

Корисні посилання

 

 

Календар свят і подій.










Головна arrow Економіка arrow Бюджет arrow Протокол громадських слухань та обговорень програми економічного і соціального розвитку міста та
Протокол громадських слухань та обговорень програми економічного і соціального розвитку міста та
20.09.17

 

Протокол громадських слухань та обговорень

програми економічного і соціального

 розвитку міста та пропозицій до проекту

 бюджету міста на 2018 рік від 14.09.2017

 

             

Головує:

Бондаренко Олена Костянтинівна – заступник міського голови

 

Присутні:

Попович В.С. – секретар міської ради;

Шаркова Н.М. – начальник управління фінансів та економіки Охтирської міської ради;

Теличко В.С. – голова постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та інвестицій;

Нікулін М.М. - голова постійної комісії з питань правової політики, місцевого самоврядування та депутатської етики;

Шнайдер О.М. - депутат міської ради;

Яновський В.В. - депутат міської ради;

Морозова Т.В. - начальник відділу прогнозування доходів, фінансів виробничої сфери, фінансового контролю та аудиту управління фінансів та економіки Охтирської міської ради;

Шевченко Т.П. -  головний спеціаліст бюджетного відділу управління фінансів та економіки Охтирської міської  ради, секретар громадських слухань та обговорення.

Представники громадськості запрошені до участі в громадських слуханнях та обговоренні.

 

Порядок денний:

1. Інформація щодо програми економічного і соціального розвитку міста.

2. Про формування  міського бюджету на 2018 рік.

 

Вступне слово: Бондаренко О.К.- заступник міського голови.

Громадські слухання та обговорення програми економічного і соціального розвитку міста та пропозицій до проекту бюджету міста на 2018 рік проводяться на виконання Бюджетного регламенту Охтирської міської ради, затвердженого рішенням міської ради від 29.09.2015            № 1551-МР.  

Процес формування бюджету міста на наступний рік почався з прийняття рішення виконавчого комітету від 19.07.2017 № 104 «Про підготовку проекту бюджету міста на 2018 рік». Рішенням виконкому  утворено робочу групу, до складу якої входять головні розпорядники бюджетних коштів, голова постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку на інвестицій, представник Охтирської ОДПІ. Завданнями робочої групи є формування дохідної та видаткової частини бюджету міста на наступний рік та 2019-2020 роки. Про графік засідання зазначеної групи повідомлено 25.07.2017 на сайті міської ради в розділі «Економіка» - Бюджет».

Робоча група розпочала свою роботу, перше засідання відбулося 31 серпня поточного року, наступні - в останній четвер місяця о 15 годині в приміщенні виконавчого комітету. Протокол  засідання робочої групи № 1 від 31.08.2017 розміщено  на сайті міської ради в розділі «Економіка» - Бюджет».  Головним розпорядникам бюджетних коштів надано завдання скласти розрахунки потреби бюджетних асигнувань загального фонду.  По спеціальному фонду необхідно обрахувати прогноз власних надходжень бюджетних установ та визначити напрями їх використання. По капітальним видаткам потрібно надати перелік об’єктів, орієнтовну вартість робіт та орієнтовний графік виконання робіт.

У вересні місяці, до моменту схвалення Кабінетом Міністрів України проекту закону про Державний бюджет  України на 2018 рік та отримання організаційно-методологічних вимог щодо складання проектів місцевих бюджетів, розрахунки доходів та видатків проводяться відповідно до основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на наступний рік. Такі показники  рекомендовані до використання листом Міністерства фінансів України від 01.08.2017 № 05110-14-21/20701 «Про особливості складання проектів місцевих бюджетів».

Схвалити проект бюджету міста на 2018 рік виконавчим комітетом та затвердити його міською радою необхідно до 25 грудня поточного року, як передбачено ст. 77 Бюджетного кодексу України.

 

По 1 питанню слухали Шаркову Н.М.

Виконання заходів Програми економічного і соціального розвитку м. Охтирка на 2017 рік, затвердженої рішенням міської ради від 22.12.2016  № 597-МР,  знаходиться на постійному контролі.

Управління фінансів та економіки Охтирської міської ради проводить     моніторинг стану виконання заходів Програми.

Відповідальні виконавці щотижня на апаратних нарадах при міському голові звітують про стан виконання заходів Програми.

До бюджету міста станом на 01.09.2017 зараховано коштів всього на суму 335207,2 тис.грн., з них по загальному фонду – 326843,6 тис.грн. та по спеціальному – 8363,6 тис.грн. Протягом січня-серпня поточного року бюджет міста виконувався в комфортних умовах: щомісячно забезпечено виконання надходження податків. За підсумками перевиконання загального фонду бюджету за 7 місяців 2017 року в серпні місяці збільшено доходну та видаткову частину міського бюджету на 4400,2 тис.грн. Станом на 01 вересня 2017 року власних доходів загального фонду надійшло 96344,3 тис.грн., план звітного періоду виконано на 100,7%, перевиконання становить 648,2 тис.грн. В порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження збільшилися на 19292,9 тис.грн., або на 25,0%.

Виконання бюджету по видатках за 8 місяців 2017 року становить 321599,1 тис.грн. (64,9%),  з них по загальному фонду – 305474,5 тис.грн. (67,6%), по спеціальному фонду – 16124,6тис.грн. (37,2%).

Найбільшу частку у видатках міського бюджету займають видатки на соціально-культурну сферу, з них видатки на соціальний захист населення -54,5%, на освіту – 22,1%, на охорону здоров’я – 14,9%, на культуру – 2,1%.

Особливістю  бюджету 2017 року є формування його з урахуванням програмно-цільового методу.

На 2017 рік затверджені кошти в розмірі 47701,8 тис.грн. на фінансування 34 міських програм, в т.ч. на виконання міської програми про забезпечення виконання депутатських повноважень за пропозиціями виборців і власних ініціатив депутатів Охтирської міської ради з резервного фонду направлені кошти в сумі 2078,0 тис.грн.

Станом на 14.09.2017 фактично профінансовані кошти  бюджету розвитку у сумі 14422,5 тис.грн. із затверджених (з урахуванням змін і доповнень) 41555,7 тис.грн.

Слід зауважити, що в загальній сумі бюджету розвитку на виконання міської програми про забезпечення виконання депутатських повноважень за пропозиціями виборців і власних ініціатив депутатів Охтирської міської ради затверджені кошти в сумі 1156,5 тис.грн.

Капітальні видатки (видатки бюджету розвитку) направлені на придбання обладнання і предметів довгострокового користування, на проведення капітальних ремонтів, реконструкцію та реставрацію об’єктів комунальної власності, капітальні трансферти населенню та органам державного управління інших рівнів, в тому числі:

- по виконавчому комітету профінансовані видатки в сумі 56,5 тис.грн. (затверджено на рік з урахуванням змін – 1077,7 тис. грн.):

- придбання ноутбуку (на виконання міської програми забезпечення організації діяльності  міської ради та її виконавчого комітету) – 8,5 тис.грн.;

- субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на матеріально-технічне забезпечення (придбання котла) для Національної гвардії України (в/ч   2276) – 48,0 тис.грн.;

- по відділу освіти затверджено на рік (з урахуванням змін)– 4790,8 тис. грн., профінансовані видатки в сумі 1894,1 тис. грн.:

- капітальний ремонт даху ДНЗ «Теремок»325,0 тис.грн.;

- придбання мультимедійного обладнання для ДНЗ «Теремок» (депутатські кошти) 10,0 тис.грн.;

- придбання холодильника для ДНЗ «Орлятко», пральної машини для ДНЗ «Казка» - 15,6 тис.грн.;

- капітальний ремонт тротуарного покриття ЗОШ № 4 – 107,2 тис.грн., ЗОШ  № 6 –335,0 тис.грн., ЗОШ № 9 – 136,5 тис.грн.;

- придбання спортивних (вуличних) тренажерів в ЗОШ № 8, ЗОШ № 5 (депутатські кошти) – 114,0 тис.грн.;

- придбання плазмового телевізору в ЗОШ № 3 (депутатські кошти) – 10,5 тис.грн.;

- реконструкція покрівлі будівлі ДНЗ «Орлятко» -171,3 тис. грн.;

- будівництво туалету в ЗОШ № 4 – 279,5 тис.грн.;

- реконструкція системи опалення ЗОШ № 2 (депутатські кошти) – 66,4 тис.грн.;

- реконструкція спортивного майданчика під футбольне поле в гімназії (субвенція з обласного бюджету) – 323,0 тис.грн.

- по відділу охорони здоров’я  затверджено на рік  (з урахуванням змін) – 9286,2 тис.грн., профінансовані видатки в сумі 1609,9 тис.грн.:

- капітальний ремонт приміщення педіатричного відділення – 947,7 тис.грн.;

- капітальний ремонт покрівлі жіночої консультації – 442,2 тис.грн.;

- придбання медичного обладнання для КУ «Охтирська міська стоматологічна поліклініка» - 220,0 тис.грн.;

- по управлінню соціального захисту населення затверджено на рік – 1166,9 тис. грн., профінансовані видатки в сумі 888,8 тис.грн.:

- придбання комп’ютерної техніки – 31,6 тис.грн.;

- придбання холодильника, мотокоси, системного блоку для КУ «Охтирський міський територіальний центр соціального обслуговування населення» - 24,5 тис.грн.;

- капітальний ремонт приміщення КУ “Охтирський міський центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів” (колишньої вечірньої школи) – 764,4 тис.грн.,

- капітальний ремонт пільговій категорії населення – 68,3 тис.грн.;

- по відділу культури  і туризму затверджені видатки на рік в сумі 252,0 тис. грн., профінансовані – 216,6 тис.грн.:

- капітальний ремонт дитячої музичної школи – 212,6 тис.грн.;

- придбання книг для Охтирської міської централізованої бібліотечної централізованої системи (депутатські кошти) – 4,0 тис.грн.;

- по  управлінню капітального будівництва та житлово-комунального господарства затверджено на рік 14912,5 тис. грн., профінансовані видатки в сумі 6630,7 тис. грн.,  в т.ч.:

- капітальний ремонт ліфтів – 974,0 тис.грн.;

- проведення позачергового  технічного  огляду та експертного обстеження ліфтів – 37,5 тис. грн.;

- капітальний ремонт дахів житлових будинків – 1320,6 тис.грн., в т.ч. по житловому фонду ОСББ – 222,0 тис.грн.;

- придбання малих архітектурних форм – 100,0 тис.грн.;

- реконструкція міської водогінної мережі водогону по вул. Гафановича, Незалежності – 255,8 тис. грн.;

- реконструкція території пл. Соборна – 74,2 тис.грн.;

- реконструкція парку по вул. Паркова – 51,8 тис.грн.;

- реконструкція міського парку – 195,9 тис.грн.;

- капітальний ремонт дороги по пров. Сумський, вул. Батюка, пров.8 Березня – 515,0 тис. грн.;

- капітальний ремонт тротуарів з виготовленням ПКД – 1367,1 тис.грн.;

- капітальний ремонт внутрішньобудинкових проїздів у багатоповерхових житлових будинках – 1738,9 тис.грн.;

- по управлінню фінансів та економіки затверджені видатки на рік в сумі 6891,1 тис. грн., профінансовані – 3125,9 тис.грн.:

- співфінансування об’єкту Центральна районна лікарня в м. Охтирка (розширення) – 2556,4 тис.грн.;

- субвенція обласному бюджету на придбання джерел іонізуючого випромінювання для Обласного комунального закладу «Сумський обласний клінічний онкологічний диспансер» - 548,3 тис.грн.;

- придбання комп’ютерної техніки – 21,2 тис.грн.

 

По 2 питанню слухали Шаркову Н.М.

Основними документами, що покладені в основу формування показників бюджету на 2018 рік, є:

схвалений Урядом проект Основних напрямів бюджетної політики, що охопили середньостроковий період – 2018-2020 роки (розпорядження КМУ від 14.06.2017 № 411-р);

стратегія реформування системи управління державними фінансами на 2017-2020 роки (розпорядження КМУ від 08.02.2017 № 142-р);

Основні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2018-2020 роки, схвалені постановою КМУ від 31.05.2017 № 411 (за сценарієм 1).     

З метою отримання прогнозу надходжень основного податку – податку на доходи фізичних осіб управлінням фінансів та економіки  у відповідності до рішення виконавчого комітету від 19.07.2017 № 104 направлено запити до 50 найбільших промислових підприємств, бюджетних та банківських установ,  які забезпечують 70,4% надходжень зазначеного податку. Термін отримання інформації – 5 вересня. Отримано дані від 36 платників, прогнозні розрахунки продовжують надходити і на даний час. Згідно з наданою інформацією середній відсоток зростання ПДФО в 2018 році в порівнянні з очікуваними надходженнями за поточний рік становить 2,4%. Відсутня інформація від юридичних осіб, що зареєстровані в інших містах. Отримано  відмову від ПАТ КБ «ПРИВАТБАНК» (м. Дніпро). ТОВ «ЕКО» (м. Київ) не надало прогнозних даних на наступний рік в зв’язку з плинністю кадрів.

Від контролюючого органу – Головного управління Державної фіскальної служби у Сумській області не отримано прогнозних даних по місту Охтирка, очікувані надходження на 2018 рік розраховуються в цілому по області, так як пройшли зміни в організаційній структурі ГУ ДФС і відсутня функція прогнозування доходів бюджету.

Найбільший платник – НГВУ «Охтирканафтогаз» (сплачено податку за 8 місяців 2017 року 23886,9 тис.грн., питома вага у сплаті податку на доходи фізичних осіб з найманих працівників за становить 41,9% надав прогноз надходжень  ПДФО на рівні 2017 року. Отримано також інформацію про очікуване щомісячне скорочення до кінця поточного року чисельності працюючих на підприємстві та про відсутність на даний час продовження дії спеціальних дозволів на користування надрами. Такі обставини можуть суттєво вплинути на зменшення чисельності працівників, що негативно позначиться на надходженнях до бюджету міста.

Охтирське управління бурових робіт, друге за обсягом надходжень ПДФО (сплачено податку за 8 місяців 2017 року - 2773,4 тис.грн., питома  вага 4,3%).  В Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено 01.09.2017 відомості про закриття відокремленого підрозділу - Охтирське управління бурових робіт ПАТ «Укрнафта». В 2016 році підприємство сплатило податку на суму 3400,3 тис.грн. На 2018 рік бюджет міста втратив бюджетоутворюючого платника.

         Управлінням фінансів та економіки розраховано попередній прогноз надходжень податків у відповідності до норм Бюджетного і Податкового кодексів України та макропоказників Мінекономрозвитку на наступний рік.

 Дохідна частина  загального фонду на наступний рік  обрахована в сумі 154421,0 тис.грн., виходячи із  очікуваного обсягу доходів на 2017 рік в сумі 144318,7 тис.грн. та прогнозного індексу споживчих цін на 2018 рік (грудень до грудня 2017 року) в розмірі 107 відсотків, який рекомендовано постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2017 № 411 «Про схвалення Прогнозу економічного та соціального розвитку України на 2018-2020 роки»:

                                              144318,7 * 1,07 = 154421,0 тис.грн.

         Для формування видаткової частини бюджету на 2018 рік головними розпорядниками бюджетних коштів надані розрахунки потреби бюджетних асигнувань загального фонду в розрізі кодів програмної та економічної класифікації видатків.

         Потреба на 2018 рік обрахована з урахуванням особливостей складання проектів місцевих бюджетів на 2018 рік, які доведені листом Міністерства фінансів України  від 01.08.2017 № 05110-14-21/20701 «Про особливості складання проектів місцевих бюджетів».

При здійсненні розрахунків передбачено встановлення з 1 січня 2018 розмірів:

- мінімальної заробітної плати – 3723 грн. (ріст до попереднього року–16,4%);

- розміру посадового окладу працівника 1 тарифного розряду Єдиної тарифної сітки – 1762 грн.  (ріст до попереднього року – 10,1 %).

При здійсненні розрахунків потреби в коштах на оплату комунальних послуг та енергоносіїв на 2018 рік застосовується в середньому коефіцієнт 1,1. Коефіцієнт запропоновано застосувати до обсягу видатків, які передбачені у бюджеті 2017 року зі змінами, в таких розмірах:

- оплата теплопостачання – 1,09;

- оплата електроенергії – 1,1;

- оплата природного газу – 1,09;

- оплата водопостачання та водовідведення – 1,09;

- оплата інших енергоносіїв – 1,09.

При розрахунку потреби в коштах інших видатків приймається до уваги індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року) – 107 відсотка.

Слід зазначити,  що Урядом внесені зміни (постанова від 09.08.2017 № 574) до Порядку та умов надання медичної субвенції, якими врегульовано питання розмежування медичної субвенції для надання первинної та вторинної медичної допомоги для міст обласного значення, районів та об'єднаних територіальних громад. Зокрема, обсяг субвенції, що спрямовується на первинну медичну допомогу, повинен становити не більше 30 % загального обсягу субвенції для міст обласного значення, на вторинну медичну допомогу будуть спрямовуватися кошти в обсязі не менше 70 %.

Водночас ця Формула може бути змінена у разі прийняття Верховною Радою України законопроектів щодо реалізації реформи фінансування системи охорони здоров’я.

За прогнозними даними обсяг медичної субвенції на 2018 рік збільшиться на 6133,1 тис.грн. (12,4 %): 2017 рік (план) – 49266,4 тис.грн., 2018 рік (прогноз) – 55399,5 тис.грн. Проте, оскільки при затвердженні бюджету 2017 року незабезпеченість видатками на заробітну плату по галузі «Охорона здоров’я» складала 14257,3 тис.грн., то зростання обсягу медичної субвенції не забезпечує в повній мірі видатки на заробітну плату поточного року, а на наступний прогнозується зростання розміру заробітної плати медичних працівників мінімум на 10,1 %.

Крім того, розрахунок розміру освітньої субвенції здійснюватиметься на основі нової формули, яка враховуватиме нормативну наповнюваність класів, що призведе до того, що на 2018 рік буде запланований менший обсяг освітньої субвенції проти поточного року (за прогнозними даними менший на 2853,4 тис.грн. (-6,5 %): 2017 рік (план) – 43595,2 тис.грн., 2018 рік (прогноз) – 40741,8 тис.грн.

 

Рішенням міської ради від 22.12.2016 №559-МР  затверджено Положення про запровадження бюджетування за участі громадськості (Бюджет участі) міста Охтирки, рішенням міської ради від 23.03.2017  №664-МР затверджено основні параметри Бюджету участі на 2018 рік.

 На офіційному сайті міської ради було встановлено спеціалізовану електронну платформу подання громадських проектів, голосування та контролю за їх реалізацією. Кожен житель міста Охтирки, кому виповнилось 16 років, мав можливість написати проект, зібрати підписи на його підтримку та завантажити у програму на сайті міськради, або подати у друкованому вигляді. Проекти, що відповідатимуть вимогам, будуть виставлятися на голосування, в результаті якого, ініціатива, яка набере найбільшу кількість голосів, буде реалізована за рахунок коштів міського бюджету у 2018 році. 

У рамках оголошеного конкурсу з подання громадських проектів з 1 червня по 30 липня включно мешканцями  міста подано 35 проектів на загальну суму 7,7  млн.грн,  у тому числі  24 малих (вартістю до 200,0 тис.грн.) на загальну суму  3,6 млн.грн,  11 – великих ( вартістю від 200,0 тис.грн. до 400,0  тис.грн.) на загальну суму 4,1 млн.грн.

За категоріями подані проекти поділяються за направленнями:

-  безпека та громадський порядок – 1 проект;

-  дорожнє господарство - 1 проект;

-  комунальне господарство – 10 проектів;

-  культура – 6 проектів; 

-  навколишнє середовище - 1 проект; 

-  освіта -  4 проекти;

-  охорона здоров'я - 4 проекти;

-  соціальний захист – 1 проект;

-  спорт  - 7 проектів. 

Подані  проекти управлінням фінансів та економіки Охтирської міської ради  переглянуто на відповідність  вимогам  Положення  про запровадження бюджетування за участі громадськості  (Бюджет участі) міста Охтирки, розміщені на офіційному сайті - сторінці „Бюджет участі” та направлено відповідальним виконавцям - управлінням та відділам Охтирської міської ради для здійснення оцінки проектів на предмет їх відповідності законодавству та можливості  реалізації. 

Відповідно до Положення про запровадження бюджетування за участі громадськості (Бюджет участі) міста Охтирки, параметрів Бюджету участі, затверджених рішеннями міської ради, з міського бюджету у 2018 році передбачається спрямувати  кошти в сумі 2000,0 тис. грн. на реалізацію громадських проектів,  у тому числі  великих проектів – 1200,0 тис. грн., малих  проектів  –  800,0 тис.грн.

Загальну організацію  бюджетного процесу, опрацювання розрахунків потреби в асигнуваннях на 2018 рік, які складені головними розпорядниками, здійснюють  працівники управління фінансів та економіки.

 

Заключне слово: Бондаренко О.К.- заступник міського голови.

Підсумок громадських слухань та обговорень:

Громадськість має можливість надати пропозиції до програми соціально-економічного розвитку міста через головних розпорядників бюджетних коштів. Пропозиції повинні відповідати меті, завданню  міських програм.

Зміни в бюджетному законодавстві, положення проекту закону про Державний бюджет України на 2018 рік та пропозиції головних розпорядників бюджетних коштів будуть враховуватися на наступних етапах складання проекту міського бюджету.

Вся інформація щодо процесу формування бюджету міста на 2018 рік буде розміщуватися на офіційному сайті міської ради в розділі «Економіка» - «Бюджет».                                                                 

 

Головуючий,

заступник міського голови                                                                     О.К.Бондаренко

 

 

Секретар робочої групи                                                                           Т.П.Шевченко

  

 
< Попередня   Наступна >

 

Надіслати електронне звернення Надіслати електронне звернення
Надіслати електронне звернення


Оголошення

Графік прийому громадян депутатами Охтирської міської ради 3 16.07.2018 по 22.07.2018
Детальніше...
 
24 липня о 09.00 в залі засідань міської ради відбудеться пленарне засідання 48 сесії міської ради
 
Графік проведення засідань постійних комісій на липень 2018 року
Детальніше...
 
Сумська обласна державна адміністрація інформує, що під патронатом Президентів України та Білорусі 4-25 жовтня 2018 року у м. Гомель, Республіка Білорусь відбудеться Перший форум регіонів України та Білорусі, а також виставка в рамках зазначеного вище комплексного заходу
Детальніше...
 
Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України, державний вищий навчальний заклад (далі - Інститут), який входить до системи управління Міністерства соціальної політики України, проводить прийом на навчання за кошти Національного агентства України з питань державної служби: освітній ступінь магістра, спеціальність 281 «Публічне управління та адміністрування», заочна форма навчання. Термін навчання - 2,5 роки.
Детальніше...
 
18 липня 2018 о 09.00 год. в залі засідань міської ради відбудеться чергове засідання виконавчого комітету Охтирської міської ради
Детальніше...