.

Корисні посилання

 

 

Календар свят і подій.










Головна arrow Соціальна сфера arrow Освіта arrow Про підсумки роботи відділу освіти та навчальних закладів
Про підсумки роботи відділу освіти та навчальних закладів
29.08.17
tron.jpg
Про підсумки роботи  відділу освіти та навчальних закладів щодо забезпечення розвитку освіти в м. Охтирка в 2016-2017 навчальному році та завдання на 2017-2018 навчальний рік
Дарувати знання і набувати їх – це нелегка праця, що  вимагає віддачі душевних сил, значного напруження, проникнення у велику скарбницю, надбану людством. 
На сьогодні триває реформування освітньої галузі  України, мета якого - стати розвиненою європейською державою, нарощувати свій науково-освітній потенціал.
Аналіз стану освіти міста та тенденції, які мали місце у 2016/2017 навчальному році, свідчать про те, що органами місцевого самоврядування, відділом освіти,  керівниками закладів освіти міста проводилась значна робота щодо виконання законодавства про освіту, створення умов для забезпечення громадянами рівного доступу до якісної освіти, її інтеграції у загальноєвропейський освітній простір.
У місті системно здійснюються заходи щодо соціального захисту педагогічних працівників та фінансування освітньої галузі.
Своєчасно та в повному обсязі забезпечується виплата заробітної плати працівникам освіти.
Стовідсотково здійснюються виплати на оздоровлення педагогічним, бібліотечним  працівникам. 
З метою підвищення кваліфікації педагогічних працівників міста проводиться фінансування на відрядження та оплату послуг з курсової перепідготовки. 
У 2016-2017 навчальному році було суттєво підвищено заробітну плату вчителям та збережено надбавки педагогічним працівникам навчальних закладів у граничному розмірі 20 % та працівникам бібліотек – 50 %.
Пріоритетним залишається виконання Програми розвитку «Освіта міста Охтирки на 2016 – 2018 роки».
Сьогодні ми обговоримо управлінсько-методичні аспекти впровадження якісної освіти в навчально-виховних закладах міста, проаналізуємо виконане, відзначимо досягнуте, зупинимося на проблемах та визначимо шляхи їх подолання у 2017/2018 навчальному році.
У 2016-2017 навчальному році в 9 дошкільних навчальних закладах дошкільну освіту  отримували 1949 вихованців. Стабільною залишається кількість вікових груп – 75, розширилася мережа груп компенсуючого типу (8 груп – 99 дітей): на базі ДНЗ «Казка»  розпочала функціонувати група для дітей з вадами мовлення.
       У місті проживає 2637 дітей віком від 0 до 6-ти років.  З них  різними формами дошкільної освіти охоплено 2394 дітей, що становить 90,8 % дітей від їх загальної кількості, у тому числі 100% дітей п’ятирічного віку.
Дошкільними навчальними закладами охоплено 78 % дітей віком від 1 року до 6 років, віком від 3-х до 6-ти років охоплено 90,8 % дітей.
Проблемою для дошкільних навчальних закладів залишається  їх перевантаженість.  На ста місцях виховується 157 дітей, проте середня відвідуваність складає лише 58%.
Найбільш перевантаженими є  дошкільні заклади «Ластівка» (285), «Росинка» (214), «Струмочок» (172), «Орлятко» (165).  З метою збільшення кількості місць у ДНЗ в наступному навчальному році планується відкриття 3-х вікових груп на базі ДНЗ «Теремок», проводяться роботи по підготовці груп до відкриття.
Середня вартість утримання одного вихованця становить 14697 грн. Найменша вартість утримання 1 вихованця – у ДНЗ «Теремок» (13955 грн.), найбільша – у ДНЗ «Берізка» (16077 грн.)
Дошкільні навчальні заклади міста стовідсотково забезпечені педагогічними кадрами. Навчально-виховний процес  здійснюють 216 педагогічних працівників, з них 50 %  мають вищу освіту, а фахову вищу –32 %. 
(У дошкільних закладах працюють 9 психологів, 12 інструкторів з фізкультури, 6 вчителів-логопедів, 15 музичних керівників, 1 соціальний педагог, 5 керівників гуртків. Медичними працівниками дошкільні заклади забезпечені повністю).
Пріоритетними напрямами навчально-виховного процесу у 2016-2017 навчальному році були оздоровча, комунікативно-мовленнєва робота та патріотичне виховання. 
Дошкільні навчальні заклади успішно впровадили  кваліметричну модель щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку. Дошкільні навчальні заклади розробили інструментарій до неї. Досвід роботи ДНЗ «Орлятко» з проведення моніторингу якості освіти, використання кваліметричної моделі було висвітлено на обласному науково-теоретичному семінарі «Моделі визначення рівня розвиненості дитини дошкільного віку» 25 січня 2017р.
ЦРД «Калинка», ДНЗ «Теремок», ДНЗ «Орлятко», ДНЗ «Берізка», ДНЗ «Казка», ДНЗ «Росинка»  (у них 20 вихователів)  використовують авторську технологію А. Чепурного «Мнемотехніка». У закладах діють творчі групи по впровадженню технології в освітній процес. 
Успішно впроваджено в освітній процес дошкільних навчальних закладів музейну педагогіку. Усього облаштовано 54 міні-музеї. Цікаві міні-музеї є у кожному дошкільному навчальному закладі, особливо варто відмітити змістовні міні-музеї «Ляльки» (ДНЗ «Росинка»),  «Гудзика» ( ЦРД «Калинка», ДНЗ «Сонечко»), «Обереги рідного краю» (ДНЗ «Теремок»), «Гончарства» (ДНЗ «Ластівка»), «Диво-ложка» (ДНЗ «Берізка») та інші. 
Педагоги ДНЗ протягом навчального року працювали над методичними розробками. Так, вихователем-методистом Балагур О.М. систематизовано перспективне планування для дітей молодшого, середнього, старшого дошкільного віку за проектом соціально-фінансової грамотності дітей «Афлотот». Дана методична розробка була визнана кращою та посіла І місце на обласній виставці методичних розробок. Посібники «Використання степ-аеробіки в  фізкультурно-оздоровчій роботі з дітьми дошкільного віку» розроблені педагогами  ДНЗ «Казка» та «Козацька педагогіка в системі виховної роботи з дітьми старшого дошкільного віку» ДНЗ «Орлятко», зайняли ІІІ місце. 
        Методична розробка директора (завідувача) Сергієнко Т.І. «Система роботи управлінської діяльності» була рекомендована на обласний огляд – конкурс кращих методичних розробок працівників дошкільних навчальних закладів у 2017 році та подана на обласний фестиваль методичних посібників для керівників дошкільних навчальних закладів.
Основною умовою для нормального розвитку дітей та підвищення опору дитячого організму до захворювань є збалансоване харчування. Організація харчування в дошкільних закладах проводиться відповідно до нормативно-правових актів. Батьки сплачують 60% від вартості одного дня харчування. Зберігаються також визначені законодавством пільги щодо батьківської плати.
Показник виконання норм харчування дітей у ДНЗ за 2016 рік в середньому становив 87%.
Норми харчування виконано на 89,3 %.
Результативними  є участь педагогічних колективів ДНЗ у обласних конкурсах, акціях. 
В обласному фестивалі «Гармонія руху» ІІ місце посіли ДНЗ «Ластівка» у номінації художньо-естетична діяльність та ДНЗ «Росинка» у номінації предметно-практична діяльність.
      Активну участь ДНЗ взяли  у Всеукраїнському огляді досвіду роботи в режимі он-лайн.  ДНЗ «Струмочок» виборов ІІ місце на обласному етапі Всеукраїнського фестивалю-огляду досвіду роботи управлінь освіти та дошкільних навчальних закладів з питань організації і розвитку дошкільної освіти (досвід роботи з трудового виховання дошкільників).
 На високому рівні проведено  традиційний для міста фестиваль дитячої творчості «Веселі нотки», де вихованці  мали змогу продемонструвати музичні здібності, навики сценічної культури. 
     Формою державного контролю за діяльністю дошкільних навчальних закладів є державна атестація. Протягом 2016-2017 н.р., згідно з графіком, державну атестацію пройшли:
ДНЗ «Струмочок» – 16.01-03.02.2017; 
ДНЗ «Берізка» – 21.03-10.04.2016. 
       Підтверджено  відповідність надання освітніх послуг закладами Державному стандарту дошкільної освіти України – Базовому компоненту дошкільної освіти та визнано їх атестованими за рівнем впровадження дошкільної освіти.
        МОН України чітко регламентовано  організацію роботи у ДНЗ та з 1 вересня 2017 року   підвищення заробітної плати  педагогічним працівникам  дошкільних  закладів  на 2 розряди.
     Чітким орієнтиром у роботі буде   лист МОН України  від 13.06.2017 № 1/9-322
«Про організацію освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році»
      З нового навчального року набуде чинності нова редакція програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».
Загальна середня освіта у місті представлена 9-ма загальноосвітніми школами та гімназією.
Із 5651-ми дітей віком від 6 до 18 років, які проживають у місті, у навчальних закладах  на початок 2016-2017 н.р. навчалося 4659, що на 83 учні більше ніж у минулому навчальному році (4576), при проектній потужності 6657 місць. 
 Стабільною залишається середня наповнюваність класів у порівнянні за 4 останні  роки і становила 24,9 учня (2014 – 2015 - 24,9%, 2015 – 2016 – 24,6%, 2016-2017 – 24,9). 

     

2013-2014

2014-2015 

2015-2016

2016-2017

ЗОШ І-ІІІ ст. № 1

26,0

27,8

27,6

27,2

ЗОШ І-ІІІ ст. № 2

22,8

22,1

22,2

22,2

ЗОШ І-ІІІ ст. № 3

26,4

25,8

24,8

26,4

ЗОШ І-ІІІ ст. № 4

24,5

24,9

22,8

23,5

ЗОШ І-ІІІ ст. № 5

23,9

24,6

25,2

26,1

ЗОШ І-ІІ ст. № 6

20,2

21,1

21,1

20,3

ЗОШ І-ІІІ ст. № 8

25,5

24,5

24,7

25,9

ЗОШ І-ІІ ст.  № 9

25,3

23,5

23,5

23,6

ЗОШ І-ІІІ ст. № 11

24

23,5

23,1

21,9

Гімназія

24,3

25,1

25,4

25,8

 

24,6

24,9

24,6

24,9

 
Середня вартість утримання одного учня протягом січня – червня 2017 року становила 10266 грн. Цей показник залежить, насамперед, від кількості учнів у школі та від проектної потужності закладу. Найменша вартість утримання 1 учня  у ЗОШ № 1 – 8355 грн., а найбільша у ЗОШ № 8 – 13902 грн. На слайді ви маєте можливість побачити стан завантаженості  загальноосвітніх шкіл міста. Вцілому по місту вона становить 70%.
Завантаженість загальноосвітніх шкіл (станом на 01.09.2016)

 

Проектна потужність

Наповню-ваність

Відхилення

Середня наповнюваність

ЗНЗ всього:

 

4659

 

 

ЗОШ І-ІІІ ст. № 1

800

869

- 69

27,2

ЗОШ І-ІІІ ст. № 2

660

444

+216

22,2

ЗОШ І-ІІІ ст. № 3

1251

660

+591

26,4

ЗОШ І-ІІІ ст. № 4

330

258

+72

23,5

ЗОШ І-ІІІ ст. № 5

1176

809

+367

26,5

ЗОШ І-ІІ ст. № 6

400

183

+217

20,3

ЗОШ І-ІІІ ст. № 8

400

285

+115

25,9

ЗОШ І-ІІ ст. № 9

290

236

+54

23,6

ЗОШ І-ІІІ ст. № 11

700

373

+327

21,9

Гімназія

650

542

+108

25,8

 
 Дані факти свідчать про необхідність аналізу та нових підходів до формування мережі класів загальноосвітніх навчальних закладів.
У школах  міста організовано пройшло закінчення  навчального року.  393 учні 9-х класів складали державну підсумкову атестацію у письмовій формі з української мови (диктант), математики та предмету за вибором навчального закладу (перед вами таблиця вибору третього предмета з ДПА). 

  Вибір третього предмета для складання ДПА учнями 9-х класів

(у % до кількості учнів, які проходили атестацію)

        Предмет

Рік

біологія

англійська мова

правознавство

українська література

хімія

2016

41

29

24

6

0

2017

40,3

22,4

14,7

14,7

7,9

 
 За результатами ДПА з української мови 21,4 % учнів 9-х класів мають оцінки високого рівня. Найбільша частка таких учнів у ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 (35,6 %), найменша – у ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8 (10 %). На початковому рівні склали ДПА 1,8 % учнів 9-х класів міста. Найбільше таких учнів у ЗОШ І-ІІ ступенів № 9 – 10 %.
Порівняльні результати ДПА з української мови.

Порівняльні результати ДПА з української мови у 9-х класах

Рік

Рівень навчальних досягнень, %

високий

достатній

середній

початковий

2016

24,9

42,5

29,9

2,7

2017

21,4

46,6

30,2

1,8

 
За результатами ДПА 13 % учнів 9-х класів мають високий рівень навчальних досягнень з математики. Найвищий цей показник у ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 (22 %), у ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8 та ЗОШ І-ІІІ ступенів № 11 жоден учень не склав ДПА на високому рівні. 4 % учнів 9-х класів виконали завдання ДПА з математики на початковому рівні. Найбільше таких учнів у ЗОШ І-ІІІ ступенів № 11 (6 учнів, що становить 16,7 %).
Порівняльні результати ДПА з математики
 Порівняльні результати ДПА з математики у 9-х класах

Рік

Рівень навчальних досягнень, %

високий

достатній

середній

початковий

2016

13,2

42,3

41,5

3

2017

13

37

46

4

 

  402 учня отримали свідоцтва про базову загальну середню освіту, з них 27 (7% від загальної  кількості)  випускників – свідоцтва з відзнакою, такий результат є невтішним, у порівнянні з минулим роком кількість учнів, які навчалися на високому рівні знизилася на 3%. ЗОШ №№ 4, 11, 6 не мають учнів, які закінчили 9 класів з відзнакою. 
Одним із показників якості освітнього процесу є результат зовнішнього незалежного оцінювання учнів. У місті працювало 4 пункти тестування на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів №№ 1, 2, 3, 5. Керівниками цих закладів  здійснено  ряд заходів  щодо чіткої роботи пунктів тестування. Залучено 402 особи з числа педагогічних працівників шкіл. 
У 2017 році 228 випускників 11-х класів уперше складали державну підсумкову атестацію з трьох предметів у формі ЗНО: з української мови, з математики або історії України та третій предмет – на вибір.
24,7 % випускників, які складали ДПА з української мови за її результатами мають високий рівень навчальних досягнень. Найкращий показник у Охтирської гімназії (34,8 %), найгірший – у ЗОШ І-ІІІ ступенів № 11(14,3 %). Ці заклади мали такі ж позиції і в 2016 році. 3,5 % випускників мають початковий рівень навчальних досягнень з української мови за результатами ДПА (ЗНО). Найбільший цей показник у ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 (3 учні, що становить 8 %).
Порівняно з 2016 роком результати ДПА з української мови значно кращі так як на 5,3 % зменшилася частка учнів, які виконали атестацію на початковому рівні та на 6,3 % збільшилася частка учнів, які виконали її на достатньому рівні. 
Порівняльні результати ДПА з української мови у 11-х класах

Рік

Рівень навчальних досягнень, %

високий

достатній

середній

початковий

2016

24,8

34,7

31,7

8,8 (23 особи)

2017

24,7

41

30,8

3,5 (8 осіб)

 
 12,8 % випускників, які складали ДПА з історії України за її результатами мають високий рівень навчальних досягнень. Найкращий показник у ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8 (33 %), у ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 ім. Остапа Вишні жоден з випускників, які складали ДПА з цього предмета не отримав оцінки високого рівня. 2,7 % випускників мають початковий рівень навчальних досягнень з історії України за результатами ДПА (ЗНО). Найбільший цей показник у ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 (2 учні, що становить 6 %)
Порівняльні результати ДПА з історії України у 11-х класах
 

Порівняльні результати ДПА з історії України у 11-х класах

Рік

Рівень навчальних досягнень, %

високий

достатній

середній

початковий

2016

11,4

38

47,4

3,2 (5 осіб)

2017

12,8

36,5

48

2,7 (4 особи)

13,7 % випускників, які складали ДПА з математики за її результатами мають високий рівень навчальних досягнень. Найкращий показник у ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5 ім. Р.К. Рапія (23 %), у ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 ім. Остапа Вишні та гімназії жоден з випускників, які складали ДПА з цього предмета не отримав оцінки високого рівня. 5,9 % випускників мають початковий рівень навчальних досягнень з математики за результатами ДПА (ЗНО). Найбільший цей показник у ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 ім. Остапа Вишні (1 учень, що становить 25 %).

Порівняльні результати ДПА з математики у 11-х класах

Рік

Рівень навчальних досягнень, %

високий

достатній

середній

початковий

2016

14,4

36,5

40,4

8,7 (9 осіб)

2017

13,7

38,2

42,2

5,9 (6 осіб)


 ДПА з біології складали 69 випускників 11-х класів ЗНЗ. На високому рівні виконали завдання 14,5 %, на достатньому – 33,3 %. На середньому – 49,3 %. 2 учні склали  ДПА на початковому рівні (ЗОШ № 3).
62 випускника ЗНЗ, крім ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8, обрали для ДПА як третій предмет англійську мову. На високому рівні склали 21 % одинадцятикласників, на достатньому – 37,1 %, на середньому – 37,1 %, три учні ЗОШ № 2 склали  ДПА на початковому рівні.
42 випускника з усіх ЗНЗ, крім ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 ім. Остапа Вишні, обрали для ДПА як третій предмет географію. На високому рівні склали 23,8 % одинадцятикласників, на достатньому – 40,5 %, на середньому – 35,7 %, усі випускники складали ДПА з географії успішно.
21 випускник ЗНЗ, крім Охтирської гімназії, обрали для ДПА як третій предмет фізику. На високому рівні склали її 9,5 % одинадцятикласників, на достатньому – 23,8 %, на середньому – 57,2 %, два учні (ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 та ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8) склали цю ДПА на початковому рівні.
5 випускників (ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3, № 11, Охтирська гімназія) обрали для ДПА як третій предмет хімію. Жоден з них не склав її на високому рівні і один випускник отримав оцінку початкового рівня (ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3). ***
231 учень отримали атестати про повну середню освіту, з них 17, отримали 15 золотих та 2 срібних медалі. Прикро, що    7 претендентів на нагородження медалями не підтвердили високий рівень навчальних досягнень і, як наслідок, не отримали  відзнаки  (із них 5 - золотих та 2 - срібних медалей), 1 претендентка на золоту медаль отримала срібло. 
Керівникам навчальних закладів та вчителям-предметникам  потрібно об’єктивніше відноситися до оцінювання навчальних досягнень учнів, адже, претенденти на золоту медаль ЗОШ І-ІІІ ст. № 5 ім. Р.К. Рапія та Охтирської гімназії склали ДПА з історії України та математики, відповідно, на 6 балів. Одна претендентка з Охтирської гімназії склала два предмета (англійську мову та історію України) на 7 балів; друга претендентка з Охтирської гімназії усі три предмети ДПА склала на достатньому рівні
 Детальніше питання щодо підсумків ЗНО/ДПА  у 2017 році буде розглянуто на колегії відділу освіти.
Звичайно, усе починається з початкової ланки. І саме від того як наші учні стартують на шляху до отримання знань залежить компетентність випускника. Протягом звітного періоду початкова школа продовжувала працювати над реалізацією вимог Державного стандарту початкової загальної освіти, упроваджувала оновлені програми для початкової школи із 13 навчальних предметів. Учителі самі вирішували, з огляду на специфіку їхнього класу, скільки часу їм треба виділяти на ту чи іншу тему, календарне та поурочне планування здійснювалося вчителем у довільній формі. Зазнали змін і оцінювання навчальних досягнень учнів-початківців,  першокласники писали олівцем, час і етап переходу на кулькову ручку визначав сам вчитель, індивідуально для кожної дитини. При перевірці письмових робіт в адаптаційному періоді навчання в 1 класі вчителі не використовували ручки з червоною пастою для позначення помилок. Для оцінювання письмових робіт в зошитах, а також у щоденниках використовували колір ручки за вибором вчителя.
Відповідно до потреб батьків організована робота 13 груп продовженого дня (з них 3 на комерційній основі), які відвідували 390 учнів (19%).
У початковій школі забезпечено 100% використання годин варіативної складової навчальних планів. 
З метою виконання державних стандартів загальної початкової освіти, у більшості закладів міста обладнано, відповідно до існуючих вимог, класні кімнати. За підсумками міського конкурсу «Найкращий кабінет початкових класів» у 2016 році, найбільш естетично і змістовно оформлені кімнати в школах №№ 1, 2, 3, 11. Навчальні кабінети вчителів цих шкіл відзначаються системністю та чіткістю комплектації демонстраційних і роздаткових матеріалів. 
Проведена державна підсумкова атестація за курс початкової школи показала, що 82% випускників початкової школи продемонстрували якісний рівень навченості з української мови, читання та математики.
Цього року реформа освіти набирає ще більше обертів: у 100 школах в Україні буде запроваджений пілотний проект інтегрованого навчання першокласників. Для цього в Сумській області відібрали 4 школи, які  поширюватимуть досвід змін. 22 тис. учителів початкової школи у 2018-2019 навчальному році, упродовж 2017-2018 року проходитимуть перепідготовку, опановуватимуть нову навчальну програму та методики. 
Гетьман Оксана Миколаївна, заступник директора з навчально-виховної роботи Охтирської загальноосвітньої школи I-III ступенів № 8 є членом обласної творчої групи фахівців початкової освіти з проблеми «Нова українська школа: реалії та перспективи».
У 2017-2018 навчальному році  продовжать навчання у 10 класах 281 учень.
Профільне навчання, що є одним із ключових напрямів модернізації та удосконалення системи освіти,  запроваджено у 7-ми навчальних закладах міста. Ним охоплено  342 учнів (15 класів) або 74 % від загальної кількості старшокласників.
Філологічний напрям обрали 54 (16%) учні, суспільно-гуманітарний –99 (28%) учнів, технологічний – 84 (25%), природничо-математичний – 105 (31%) учнів.
Допрофільна підготовка учнів 8-9 класів здійснюється шляхом поглибленого вивчення предметів, уведенням курсів за вибором та факультативів. Поглиблене вивчення окремих предметів запроваджено тільки у ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1. Ним було охоплено 85 учнів 8 класів, що становить 20 % від загальної кількості учнів 8 класів міста. 
У ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5 ім. Р.К. Рапія, ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 ім. Остапа Вишні, ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 допрофільне навчання здійснюється шляхом впровадження курсів за вибором у 8 класах.  Такий підхід до допрофільного навчання є вкрай недостатнім для якісного впровадження профільного навчання. Тому керівникам навчальних закладів слід розширити кількість класів з поглибленим вивченням предметів, варіативну складову розподіляти враховуючи профільність  та звернути увагу  на підвищення якості викладання.
Показником якості профільної освіти залишаються результати предметних олімпіад. 
     У 2016-2017 навчальному році у І (шкільному) етапі взяли участь 3696 учнів, що на 11 % більше ніж у попередньому році,  у ІІ (міському) етапі – 501 учень, що на 9% більше ніж у 2015-2016 навчальному році, з них 216 вибороли перемоги. 
На ІІІ  (обласному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів узяли участь 43 учня – переможця ІІ (міського) етапу  і вибороли 25 призових місць. 
    Кількість переможців олімпіад по роках
- 2012-2013 н.р.–  28 переможців;
- 2013-2014 н.р. - 15 переможців;
- 2014-2015н.р. -   17  переможців;
- 2015-2016 н.р. -  27 переможців;
- 2016-2017 н.р. – 25 переможців.
Із них І- 2, ІІ - 3, ІІІ- 20 (у минулому навчальному році 1 – І-е, 6- ІІ-их, 20-ІІІ-іх місць). 
Охтирські інтелектуали  другий рік  поспіль займають 5–є рейтингове місце серед міст та районів Сумської області за кількістю переможців ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів. На ІІІ (обласному) етапі найрезультативнішою була участь учнів ЗОШ І-ІІІ ст. № 11 (3 з 3 – 100%). 
Таблиця результативності участі в олімпіадах 
 

Навчальний заклад

Кількість учасників

Переможців

Якість виступу команд

Гімназія

6

2

33%

ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1

9

7

78%

ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2

6

4

67%

ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3

5

2

40%

ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 імені Остапа Вишні

1

-

0%

ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5 імені Р.К. Рапія

8

5

63%

ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8

4

2

50%

ЗОШ І-ІІІ ступенів № 11

3

3 (Біологія І, 2- ІІІ)

 

100%

 
Якісно виступили команди: біологія 6 із 6, правознавство 2 із 2, екологія 1 із 1, трудове навчання 1 із 1.
Альошкіна Тетяна, учениця 9 класу школи  № 2 на ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад  має 3 перемоги: з математики, економіки та  хімії. 
Ткаченко Артем,  учень 9 класу школи № 3, виборов 2 перемоги: з української мови і літератури та історії. 
На IV етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади  Сумську область представляли   3  учні  нашого міста. Пилипко Катерина, учениця 11 класу ЗОШ І-ІІІ ступенів № 11 виборола І місце з біології (учитель Батюк О. Г.), Ткаченко Артем, учень 9 класу ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 –ІІ місце з історії (учитель Ситнік Т.М.) та Войченко Євген, учень 8 класу ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 – ІІІ місце з географії (учитель Зайка І.М.).
І, звичайно, найбільшим, найвагомішим досягненням для міста, області – це участь та перемога  випускниці ЗОШ І-ІІІ ступенів № 11 Пилипко Катерини на XXVIII Міжнародній учнівській олімпіаді з біології, що проходила 23 - 30 липня в місті Ковентрі (Великобританія). Катя виборола ІІІ місце та отримала бронзову медаль.
Поряд з цим маємо факти, що свідчать про несистемну роботу окремих колективів зі здібними дітьми: третій рік поспіль залишаються аутсайдерами  ЗОШ № 6, 9, 4 які не мають жодного переможця. Учні Охтирської гімназії, не зважаючи на профільність,   показують невисокі результати з української мови і літератури та відсутні переможці з німецької мови. 
Не менш результативною була участь школярів міста і в конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН. У 2016-2017 н.р. 82 учні з 10 шкіл, які є вихованцями ОМЦПО-МАН взяли участь у І міському етапі конкурсу-захисту МАН України, представляючи свої роботи  у 7 відділеннях на 23 секціях. 
Як наслідок, спільної роботи педагогів шкіл та керівників гуртків ОМЦПО-МАН 44 дитини стали переможцями І етапу, 21 учень взяв участь у ІІ етапі, 4 з яких вибороли перемогу, 5 - були кращими в окремих видах конкурсних змагань.
Позашкільна освіта у місті представлена двома заклади: Охтирський міський центр позашкільної освіти – Мала академія наук учнівської молоді та Охтирська дитячо-юнацька спортивна школа. Відсоток охоплення дітей позашкільною освітою становить - 57,3 %.
ОМЦПО-МАН працює за шістьма напрямами: декоративно-ужитковий, еколого-натуралістичний, туристсько-краєзнавчий, художньо-естетичний, дослідницько-експериментальний, науково-технічний. На базі ОМЦПО-МАН функціонує  113 гуртків,  у яких навчається  2221 вихованець ( за останні три роки відсоток охоплення дітей гуртковою роботою у ОМЦПО-МАН збільшився з 36 % до 48%).
У 2016-2017 навчальному  році  вихованці закладу вибороли 93 перемоги на обласних, 53 на Всеукраїнських та  3 на міжнародних конкурсах, змаганнях, виставках. 4 вихованці отримали посвідчення про закінчення обласної школи народних ремесел. 
У 2017 році вихованці ОМЦПО-МАН представляли Сумську область на Всеукраїнських змаганнях з авіа та ракето модельного спорту у м. Скадовськ та       м. Конотоп (керівник Гарькавенко В.В., Веселов І.В.),  у ХІ Всеукраїнському експедиційно-польовому зборі команд юних екологів у м. Тернопіль (кер. Хорошун В.В.) та на Всеукраїнському фестивалі-конкурсі духових оркестрів «Армія дітям» у м. Київ(керівник Петрик В.М.).
У липні  2017 року підтверджено звання «Зразковий художній колектив» творчому об`єднанню «Вишиванка» (керівник Іваненко Ірина Ігорівна.).
11 педагогів  закладу стали переможцями, призерами, лауреатами та учасниками обласних та Всеукраїнських  конкурсів творчої майстерності.  Керівник гуртка  Гарькавенко Валерій Володимирович - переможець Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у номінації «Керівник гуртка-2017».
У листопаді 2016 року педагогічний колектив ОМЦПО-МАН презентував досвід роботи з національно-патріотичного виховання на обласному педагогічному форумі працівників освіти позашкільних навчальних закладів у вигляді постерного проекту.
Охтирська дитячо-юнацька спортивна школа має 7 відділень: боротьба дзюдо, легка атлетика, спортивна акробатика, лижні гонки, самбо, теніс, баскетбол де навчається 451 учень. З 2017-20018 н.р. розпочне працювати відділення боксу.
       У 2016-2017  вихованці ДЮСШ 409 разів ставали переможцями  обласних змагань,  152 – у Всеукраїнських, 17  – призерів Кубків України та чемпіонатів України.
      Більш детально про роботу Охтирської ДЮСШ розповість співдоповідач.
Здорове та якісне харчування -  це запорука розвитку та здоров’я дітей.
У цілому, всіма видами харчування в навчальних закладах  охоплено 4664 учнів (100%).
      Кадрами забезпечені заклади освіти міста на 100%.
У загальноосвітніх навчальних закладах м. Охтирка працює 408 педагогічних працівників (якісний склад педагогів міста ви бачите на екрані). У позашкільних навчальних закладах працює 58 педагогічних працівників.
З них мають кваліфікаційну категорію  «спеціаліст вищої категорії» -  154 (40%), «спеціаліст першої категорії» – 104 (27%), «спеціаліст другої категорії» – 74, «спеціаліст» – 55.
Мають педагогічне звання «учитель-методист» – 12 (3 %), керівник гуртка-методист -2,  «старший учитель» - 84 (21 %),   звання Заслужений учитель України - відсутні,  нагороджені нагрудним знаком «Відмінник освіти України» - 21 (5%), заслужений артист України – 1, майстер спорту міжнародного класу – 1, майстер спорту – 2.
У 2016-2017 навчальному році було проатестовано  80 педагогічних працівників  загальноосвітніх навчальних закладів, 40 педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів та  8 педагогічних працівників ОМЦПО-МАН. За результатами атестації категорію «спеціаліст вищої категорії» присвоєно  - 9 педагогам, «спеціаліст першої категорії» - 10 чол., «спеціаліст другої категорії – 16 чол., педагогічне звання  «старший учитель» - 5 чол.
Успішна діяльність навчального закладу залежить від людини, яка його очолює. Директор школи є ключовою фігурою освітнього середовища, здебільшого саме він визначає долю освітніх реформ у конкретному навчальному закладі і істотно впливає на педагогічну творчість кожного вчителя.
З метою комплексного оцінювання рівня кваліфікації, педагогічного професіоналізму та результативності діяльності керівника з 2012  року започатковано проведення атестації керівників навчальних закладів. У 2017 році було проатестовано16 керівників навчальних закладів, 17 заступників керівника навчального закладу. Під час вивчення професійної діяльності керівних кадрів   приділялася увага питанням моніторингу роботи з педагогічним колективом, взаємодії з батьківською громадськістю, розгляду звернень громадян, дотримання педагогічної етики. Нажаль, 4 керівника атестовані за умови виконання певних заходів. Ще філософ Кант говорив, що «Два винаходи людства можна вважати найважчими: мистецтво виховувати і мистецтво управляти». Ці чинники повинні бути основою роботи керівника. 
Протягом навчального року проведено  роботу з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Забезпечено виконання вимоги щодо періодичності проходження курсів педагогічних працівників. На базі міста проведено  8  виїзних курсів, всього за минулий навчальний рік 145 педагогічних працівника отримали свідоцтва, що дають право на проходження чергової атестації. 
  З метою виявлення та підтримки творчо працюючих учителів, популяризації  їх здобутків у науково-методичній та навчально-виховній діяльності щорічно у жовтні - лютому проходить Всеукраїнський конкурс «Учитель року».  У 2016-2017 навчальному році Охтирка  має 2-х лауреатів конкурсу: Драло Анну Станіславівну – учителя початкових класів та Сокіл Інну Юріївну – учителя інформатики (ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5 ім. Р.К. Рапія). Якименко Інна Миколаївна – учитель біології Охтирської ЗОШ І-ІІІ № 1, яка виборола І місце на обласному етапі представляла Сумську область на ІІІ Всеукраїнському етапі конкурсу «Учитель року – 2017»

Відповідно до структури методичної роботи з педагогами загальноосвітніх навчальних закладів працювало 25 міських методичних об’єднань учителів та шкільних бібліотекарів, 5 – постійно діючих семінарів, 16 міських творчих груп.
Протягом року освітяни нашого міста неодноразово мали змогу поділитися своїми досягненнями та напрацюваннями з колегами не тільки міста, а й області. Так  у листопаді 2016 року на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 відбувся обласний семінар «Громадянська освіта як чинник розвитку демократичного суспільства» для учителів історії та правознавства, у березні 2017 року на базі цього ж навчального закладу  відбувся авторський регіональний науково-практичний семінар «Навчання грамоти в контексті компетентнісно-орієнтованого навчання» для вчителів початкової школи.
У вересні 2016 року   на базі ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5 імені Р.К. Рапія проведено обласний семінар «Роль педагога-організатора у національно-патріотичному вихованні школярів» для педагогів-організаторів загальноосвітніх навчальних закладів області, а у березні 2017 – обласна школа педагогічної майстерності для вчителів трудового навчання.
У березні на базі Охтирської гімназії відбулася Регіональна учительська (не)конференція «Міні-EdCamр Okhtyrka 2017» «ОБМІН ДОСВІДОМ – ШЛЯХ ДО ВЗАЄМОЗБАГАЧЕННЯ».
Учителі ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 взяли участь у проведенні заходів у рамках реалізації Всеукраїнського проекту «Розумники» (Smart kids) y 2017 році.
Педагогічні працівники друкують свої розробки в онлайн-режимі, дещо гірше справи з друком  методичних розробок у фахових виданнях, проте  Гопко Зоя Григорівна, учитель початкових класів школи № 8 виборола І місце у конкурсі «Панорама творчих уроків-2017, організований  провідним українським видавництвом «Шкільний світ».
        Активно працювали педагоги і над створенням власних сайтів (ЗОШ № 8). 
        Педагогам  міста потрібно посилити роботу щодо  участі у  дослідно-експериментальній роботі та інноваційній діяльності. З початку навчального року ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 приєдналися до дослідно-експериментальної роботи «Науково-методичні засади впровадження фінансової грамотності у навчально-виховний процес».
Органами  місцевого самоврядування  закладами освіти створюються всі умови для навчання і виховання дітей, реалізуючи права на здоровий розвиток, відпочинок та соціальний захист. 
Сьогодні використання здоров’язбережувальних технологій є основою нових стандартів освіти. 
Залучення учнів до спорту й фізкультури здійснюється переважно через систему змагань за  9 видами спорту, роботу  гуртків спортивно-оздоровчого спрямування в загальноосвітніх закладах, масові спортивні заходи.
Наймасовішими змаганнями серед школярів є участь у міській спартакіаді.  Найкращих результатів  у  комплексному заліку серед  загальноосвітніх навчальних закладів І–ІІІ ступенів  досягли  збірні  команди  школярів ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2,  № 5 імені  Р.К. Рапія та  № 3 , які посіли відповідно перше, друге і третє місця у ХХV міській спартакіаді.
          Результати участі шкіл у  ХХV міських спортивних іграх школярів наступні:
- ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 отримала 1 – І місце, 2 - ІІ, 1 – ІV, 3 – V, 1 – VІ, 
1 -VIII;
- ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 здобула 6 – І місць, 2 – ІІ, 1 – VІІ;
- ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 отримала 1 – ІІ місцe, 2 - III, 4 - ІV, 1 – V, 1 – VІI;
- ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 імені Остапа Вишні: 1 – IV місце, 2 – VІІ, 6 – VІІІ;
- ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5 імені Р.К. Рапія: 2 – І місця, 1 - II, 2 - III, 2 – ІV, 
2 – V;
- ЗОШ І-ІІ ступенів № 6: 5 – І місць, 4 – ІІ;
- ЗОШ І-ІІІ ступенів № 8: 1 - III місце, 1 – ІV, 1 – V,  4 – VІІ, 2 – VІІІ.
- ЗОШ І-ІІ ступенів № 9: 4 – І місця, 5 – ІІ.
- ЗОШ І-ІІІ ступенів № 11: 1 – ІІ місцe, 4- III, 1 – V, 3 – VІ;
- Гімназія : 2 - II місця, 1 - V, 5 – VI, 1 – VII.
       Проте, гострою проблемою залишається стан здоров’я дітей, рівень їх захворюваності, здійснення якісної роботи спеціальних медичних груп. З 2016-2017 н.р. посади сестри медичної  введено до штату навчальних закладів.
Із загальної кількості дітей дошкільного та шкільного віку в місті 2255 (27%) мають різні вади психофізичного розвитку, 221 дитина була виявлена вперше. Більшість таких дітей навчається у загальноосвітніх навчальних закладах, а 32 отримують спеціальну освіту в навчально-реабілітаційних центрах. 
Визначення стану психофізичного розвитку дітей, своєчасне спрямування зусиль батьків та педагогів на отримання дитиною доступної освіти  сприяє її подальшій соціалізації.
 Освіта дітей з особливими потребами має передбачати включення їх у загальну діяльність разом з іншими дітьми. Так, на базі ЗОШ № 1 та ЗОШ № 5 ім. Р.К. Рапія було відкрито класи з інклюзивною формою навчання, де освіту отримували 2 дітей. Для 46  дітей були створені умови для здобуття освіти за індивідуальними навчальними планами й програмами, 9 з них отримували освіту вдома за індивідуальною формою навчання. 
На даний час в навчальних закладах  навчається 1468 дітей (10%) відносяться до різних пільгових категорій, які потребують соціальної, психологічної та матеріальної підтримки.
Робота психологічної служби міста Охтирки у 2015-2016 навчальному році була направлена на підвищення психологічної компетентності учасників навчально-виховного процесу. 
Дошкільні, позашкільний, загальноосвітні заклади міста на 100 %  забезпечено  працівниками психологічної служби. 
Щомісяця в прямому ефірі  радіо компанії «Охтирка» ведеться спілкування зі слухачами Охтирщини в рамках діяльності рубрики «Психолог радить». 
Спеціалісти служби приймали участь у Всеукраїнських заходах: 16-17 лютого у ІІІ Всеукраїнській науково-практичній конференції «Особистість у кризових умовах»,  15 червня - Всеукраїнській науково-практичній конференції «Інноваційні технології в роботі практичного психолога».
Здоров’я і безпека учня має бути одним із якісних результатів освітньої діяльності. 
Статистичні дані за 2016-2017 навчальний рік з травмування дітей виробничого і побутового характеру вказують на збільшення  цих показників: під час навчально-виховного процесу виникло 26 травми, у побуті –11, що на 3 та відповідно на  4 випадків більше минулорічних показників.
Збільшилася кількість нещасних випадків серед  дітей  під час уроків, у тому числі з фізичної культури (на 7). Найбільша кількість  випадків травматизму зареєстрована в ЗОШ № 5 (9). 
Відсутні факти ДТП за означений період. 
Всього різними формами оздоровлення влітку 2017 року було охоплено 2024 дитини: на базі загальноосвітніх навчальних закладів у літніх таборах з денним перебуванням відпочило - 1278 дітей, 377 – у мовних таборах та 369 – в профільних таборах, що становить 43% від загальної кількості учнів. За рахунок бюджетних коштів організовано відпочинок та харчування 1135 (33%) дітей пільгових категорій.
Триває міський огляд-конкурс на кращий  дитячий заклад оздоровлення. 
  12 дітей учасників бойових дітей оздоровилися в  Херсоні.
Усім відомо, що раціональне та калорійне харчування – запорука здоров’я підростаючого покоління. У 2017 р. на харчування дітей вцілому виділено  6 806 123 грн. бюджетних коштів що на 2 380 393 більше у порівнянні з минулим роком. Відділом освіти, керівниками навчальних закладів  постійно здійснюються заходи щодо покращення організації гарячого харчування. 
Охоплено різними видами харчування 4460 учнів (100%). Гарячим харчуванням було забезпечено 3693 учні (78%), з них початкових класів 2037 (100%), 5-9 класів 1385 (63%), 10-11 класів 271 (53%) та дітей пільгових категорій (100%).
У 2016 році вартість харчування для учнів 1 – 4 класів загальноосвітніх навчальних закладах міста становила 12,16 грн., де 6,16 грн. – кошти міського бюджету, 6,00 грн. - кошти батьківської плати. Вартість харчування для учнів 5 – 11 класів - 13,59 грн., за рахунок батьківської плати.
З 30 січня 2017 року, в межах затверджених норм, розмір плати за харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах, які не користуються пільгами, 16,16 грн. для учнів 1-4 класів, із розрахунку 8,16 грн. – за рахунок коштів міського бюджету, 8,00 грн. – за рахунок батьківської плати, 18,73 грн. – вартість харчування для учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. 
      100% забезпечені харчуванням учні пільгових категорій. 
Нові зміни в державі, впровадження європейських цінностей націлюють нас на особливе ставлення в питаннях виховання дітей і молоді, а для кожного керівника навчального закладу – формування сучасного вчителя та класного керівника, дієвого творчого педагогічного колективу. 
На новий якісно-системний рівень за останній рік  вийшла робота учнівських та дитячих органів самоврядування, що є потужним знаряддям соціалізації дитини.
  Протягом навчального року  працювало 10 волонтерських організацій, 10 дитячих організацій для учнів початкової школи (2044 учні) та 10 шкільних об’єднань учнівського самоврядування для учнів 5-11 класів до роботи в яких було залучено  2615 школярів.
         Президент  учнівського самоврядування міста, учень  Охтирської гімназії  Роскошний Владислав презентував досвід роботи учнівського самоврядування міста під час участі у сесії обласної школи «Лідер».

       У 2016 році  з нагоди святкування Всесвітнього дня волонтера  кращою дитиною-волонтером визнано учнів школи № 3 Панова Вікторія (11 кл.) та  № 11-  Череда Ганна (6 кл.)
        У січні-лютому 2017 року загальноосвітні заклади міста  приєдналися до популярної  в Україні Всесвітньої акції флеш-моб 22 Pushup Challenge віджимання.
На постійному контролі залишається питання щодо фактів правопорушень серед неповнолітніх, вживання алкогольних напоїв, тютюнових виробів. Так, станом на  01.09.2016 року  на обліку в КМСД не перебувало  жодного  учня. Це свідчить про те, що в школах  на достатньому рівні організовано роботу, спрямовану на попередження злочинності та негативних проявів серед дітей та учнівської молоді.
Актуальним залишається питання виховання дитини в соціумі, формування соціально-адаптованої особистості. 
Протягом навчального року учні навчальних закладів достойно представляли свої школи та місто у конкурсах різних рівнів:
- ІІІ місце виборола команда Охтирської гімназії на зональному етапі фестивалю   Дружин юних пожежних у м.Суми;
- команда ЗОШ № 3на  ІІІ обласному (фінальному) турі фізкультурно-патріотичного фестивалю школярів «Козацький гарт», що проходив у м. Кролевець виборола ІV місце;
- команди ЗОШ № 4 ім. Остапа Вишні та ЗОШ № 5 ім. Р.К.Рапія увійшли до ТОП 5-ти команд Сумської області, які взяли участь у фестивалі інноваційної освіти «Відкривай Україну». Команда  ЗОШ № 4 імені Остапа Вишні стала лауреатом фестивалю, а  команда   ЗОШ № 5 імені Р.К.Рапія виборола почесне ІІ місце.
      На  обласному етапі Всеукраїнського дитячого творчого конкурсі «Молоде покоління за безпеку дорожнього руху» І місце зайняла учениця ЗОШ № 8 Мирошник Юлія 
Вагому роль в інформаційно-ресурсному забезпеченні освітнього процесу навчальних закладів відіграють бібліотеки. 
У 2016/2017 навчальному році учні початкової ланки були забезпечені підручниками на  85 %, 5-9 класів – на 87 %, 10-11 класів – 90%.
У зв’язку зі збільшенням контингенту учнів проблемним є питання забезпечення підручниками учнів 3, 5, 6 класів.  Міською радою було виділено 35 000 грн. на придбання підручників, проводиться процедура щодо укладення договорів на закупівлю підручників. Продовжуються поставки підручників для учнів 9 класів.
Успішна робота навчальних закладів у значній мірі залежить від навчально-матеріальної бази. Навчальні заклади будуть зустрічати своїх вихованців у новому навчальному році у затишних відремонтованих класах та групових приміщеннях.   Ремонтні роботи в яких другий рік проводяться за рахунок  міського бюджету.   
Проведено огляд готовності навчальних закладів до початку навчального року.
У 2017 році відділу освіти Охтирської міської ради на капітальні видатки виділено 4 342 800 у т.ч.:
- капітальний ремонт тротуарного покриття та благоустрій територій ЗОШ № №
  6, 9, 4, 8 – 925,0;
- капітальний ремонт даху та вивільнених групових в ДНЗ «Теремок» - 1226,1;
- капітальний ремонт мережі теплотраси ДНЗ «Теремок» – 114,0;
- капітальний ремонт даху ДНЗ «Калинка» - 800,0;
- добудова туалету в ЗОШ № 4 – 286,4;
- реконструкція спортивного майданчика під футбольне поле зі штучним   
  покриттям по Охтирській гімназії – 323,0.
Освіта – це безперервний процес для людини довжиною в життя. Саме від вашої особистості у великій мірі залежить майбутнє України.
Шановні учасники конференції! Ми є свідками і будемо активними учасниками освітньої реформи. Уже з цього навчального року  нас  очікує  багато змін. На методичних об’єднаннях ви будете обговорювати оновлені навчальні програми, накреслювати основні напрямки роботи.
Сподіваюсь, що разом ми зможемо реалізувати всі наші освітянські завдання, тому успіхів у вашій наполегливій праці та з новим навчальним роком!

 
< Попередня   Наступна >

 

Надіслати електронне звернення Надіслати електронне звернення
Надіслати електронне звернення


Оголошення

26.02.2018 о 16.00 год. відбудеться засідання постійної комісії з питань правової політики, місцевого самоврядування та депутатської етики
 
Графік прийому громадян депутатами Охтирської міської ради з 26.02.2018 по 04.03.2018
Детальніше...
 
25 лютого 2018 року в урочищі «Ківшар» відбудеться першість міста з лижних перегонів. Початок о 11.00 годині. Реєстрація учасників з 10.30. Запрошуємо всіх бажаючих дітей та дорослих взяти участь у змаганнях.
 
Центр надання адміністративних послуг нагадує, що до паспорта громадянина України у вигляді паспортної книжечки (зразка 1994 року) при досягненні громадянином 25-ти або 45-ти річного віку  вклеюються нові фотокартки, що відповідають його вікові
 
ІНФОРМАЦІЯ про оголошення конкурсу на заміщення вакантної посади головного лікаря комунального закладу Охтирської міської ради «Охтирський міський центр первинної медико-санітарної допомоги»
 
27 лютого 2018 року о 9.00 в залі засідань міської ради відбудеться пленарне засідання 42 сесії міської ради